Remote Viewers

paranoias en general

La importància del nom

El nom fa la cosa? No sé, a vegades, tot sovint, ho penso. Per què casa? Per què roig, o verd, o blau? Per què? El nom fa la cosa, o simplement, la cosa és, i ja està… Suposo que haver estat tot el dia treballant a la meua tesi m’ha afectat directament al cervell… Però, mentre estic aquí, passant l’estona davant l’ordinador, em torno a preguntar. El nom fa la cosa?

 

Us explicaré el perquè d’aquesta pregunta. No us heu plantejat com hauria canviat la vostra vida en cas de dir-vos d’una altra manera? Què seria jo si els meus pares m’haguessin posat Ernest, o Magnaním, o Ermenegilding… Com hauria canviat la meva vida si jo fos Rufus Andreu… segur que ara mateix tindria un trauma infantil i algun traumatisme també de les pallisses que m’haurien donat al col·legi. Com seria si em digués Agador… He conegut molta gent que és reflex dels seu nom: Esperança, Màxim… és curiós com un nom et regeix la vida. Suposo que ningú pensa aquestes coses, o sí, jo que sé… jo sempre crec que sóc l’únic que perd el temps amb aquestes parides absurdes… la gent treballa, la gent produeix, va a classe, arriba a l’hora a la feina, va a missa! Coses serioses, hop, hop, hop! I jo… deu ser que no tinc altres preocupacions com una hipoteca, o el prèstec del cotxe, o el gran dilema de triar les cortines del bany o del menjador. Diuen que qui no té feina el gat pentina, potser és això… bé, jo ho tinc clar, crec que el nom afecta allò que anomena.

 

No sé… tinc un conill. Un petit conill d’àngora genial, pelut i autista, totalment autista. Suposo que si no necessités menjar, i no associés les nostres mans amb el menjar, no ens dedicaria ni un instant a fer-nos cas. Suposo que en aquesta teoria caòtica que es diu “Què passa si em dic Arcàngel?” m’he de preguntar que els animals també són el seu nom, o no? O són immunes? El petit conillet es diu Gauss. Suposo que sabreu qui és GAUSS, o almenys us recordareu del triangle de zeros en sistemes d’ecuacions, o de la distribució normal, i tantes i tantes coses que aquest matemàtic va aportar a la ciència. El primer que us preguntareu és a qui se li acud posar GAUSS a un conill, bé, a mi, que hi farem! El segon és com ha afectat GAUSS al conillet en qüestió. Gauss Andreu per a començar, ja era el més “cabessonet” quan va obrir els ullets i actulment obre portes, i les tanca amb el morret per a què no t’he n’adonis que ha passat i esbrina com saltar, tombar, o passar per qualsevol obstacle que impedeixi que no surti del menjador i la terrassa per on habita.El nom fa la cosa? No sé, potser si… i si li haguès posat Britney enlloc de GAUSS, qui sap com hauria estat la seua vida… potser ara s’hauria rapat el cap i cantaria a un karaoke

gauss.jpg

Carl Frederic Gauss

Desembre 18, 2007 - Posted by | Paranooias

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

